Followers

Wednesday, July 6, 2011

Insomnia

aku mengidap insomnia !!

insomnia tu ape wei ?? 

meh sini nk ckp pe kedebdanya insomnia uh. 

Insomnia ialah penyakit yang tak boleh tidur. Err ~ Kiranya macam ketidakupayaan untuk tidur dalam tempoh yang munasabah. Alahai ~ Sama dengan tak boleh tidur lah tu kan? Hehe :D
Penghidap insomnia selalunya akan merungut sebab tak dapat nak lelapkan mata dan merehatkan minda mereka. Yelah ~ Seperti yang kita tahu, tidur ialah cara untuk merehatkan minda dan badan kita setelah seharian penat bekerja.
Antara punca berlaku insomnia ialah ketakutan yang melampau, kerunsingan yang berlebihan, tekanan, ubat, kandungan kafein yang berlebihan dalam badan, kemurungan dan kadang-kadang ada sesetengah kes, penyakit insomania ini berlaku kepada seseorang itu tanpa sebab. Heh?
Minda dan aktiviti fizikal yang terlalu aktif juga menyebabkan penyakit insomnia berlaku kepada sesetengah orang.

hoho ! dah paham ape mksudnye ? 
konsider paham la ek ?
why aku tulis entry ni ? sbb aku pon dah terkena insomnia ni ha . 
da bape ari ah aku xtdo , mate pon dah kuyu semacam je . muka lai lah mcm org xckop zat ! haha . 
dulu member aku si Efi pon penah kne dowh . ngeri kot aku tgk keadaan dye . almost 2 weeks jgak la dye xleyh tdo , mata dye xyah ckp ah mcm ape kan . then sampai jmpe doc n msok wad segala bagai . arap2 aku xde la sampai cmtu ek .


 


notakaki :: nk try mam pil tdo la da xleh nk tdo sgt kan ? hOhO !

DIARY ON9 KUH!

0 budak comel cakap cakap:

Post a Comment

komen kat sini ~~